TitleVision Forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ikke særlig tjekket

Go down

Ikke særlig tjekket Empty Ikke særlig tjekket

Indlæg af Tanja 5/7/2008, 09:58

Jeg kom ind midt i filmen "Kiss Kiss Bang Bang" på TV3 i går aftes og orkede ikke at se den færdig, så fik desværre ikke navn på de ansvarlige for underteksterne, men kanalen og niveauet taget i betragtning går jeg ud fra, det var SDI Media.

Der var, som det er standard på Viasats kanaler, et væld af kommafejl, generende linjeopdelinger, anglicismer (det hedder hotelværeles på dansk, ikke hotelrum) og forkerte ord ("Hvor er det med kvinderne her i byen?"), men også en bøf, der afslører, at teksteren enten må være mellem 80 og skindød eller bare generelt spejlblank - hvordan kan man ellers gå fejl af nedenstående?

En ung kvinde går til en fest hen til hovedpersonen Harrys kone og fortæller, hvad der lige er sket ved toiletterne:
"Your guy there was totally checking me out."

Hvilket på dansk blev til:
"Din fyr tjekkede alt om mig."

Jamen det er da meget sandsynligt, at han lige fik hendes navn og googlede hende på sin mobiltelefon....ikke så underligt, hun bliver sur og sladrer til konen... Nå, jeg må forsøge at rette mine stadig meget krumme tæer ud.

Tanja
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum