TitleVision Forum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

TitleVision och Mac

3 deltagere

Go down

TitleVision och Mac Empty TitleVision och Mac

Indlæg af Dino 15/7/2008, 09:36

Finns det någon som kör Titlevision på mac och i så fall kan bidra med information om hur det fungerar? Med de nya macarna som kör med Intelkärnor borde det väl fungera om man kör virtual pc? Någon som vet mer?

Mvh,

Daniel

Dino
Gæst


Tilbage til toppen Go down

TitleVision och Mac Empty Sv: TitleVision och Mac

Indlæg af Niels Søndergaard 17/7/2008, 17:51

Vi arbejder på at få programmet til at køre på Mac, men der er en del problemer. Håber, vi snart får dem knækket.
Niels Søndergaard
Niels Søndergaard

Antal indlæg : 99
Age : 76
Registration date : 27/12/07

Tilbage til toppen Go down

TitleVision och Mac Empty Sv: TitleVision och Mac

Indlæg af Dino 24/7/2008, 12:03

Vad bra att ni arbetar på det. Hoppas att det snart är löst. Antar att det kommer information om det då?

Mvh,
Daniel

Dino
Gæst


Tilbage til toppen Go down

TitleVision och Mac Empty Sv: TitleVision och Mac

Indlæg af Dino 3/5/2010, 17:42

Händer det något på Mac-fronten? Har längtat efter en Mac-version i flera år nu, så jag hoppas verkligen att det är på gång. Skulle uppskatta en rapport om när det kan tänkas bli verklighet.

Ställer även åter frågan om det finns någon som kör TV2003 med Bootcamp, Parallels eller något liknande. Vore mycket intressant att höra hur och om det fungerar.

Mvh,
Daniel Dahlberg
Bull´s-Eye Subtitling

Dino
Gæst


Tilbage til toppen Go down

TitleVision och Mac Empty Titlevision på Mac går jättebra!

Indlæg af Thomas B 30/9/2010, 21:07

Hej!

Jag har kört Titlevision på Mac (just nu en iMac) i ca tre år utan problem. Det enda som krävs är Parallels eller nåt liknande emuleringsprogram, samt Windows, förstås. Själv kör jag med Parallels.
Allt fungerar precis som i en ren Windows-maskin, med undantag för F-tangenterna, så de funktioner i Titlevision som använder dessa behöver mappas om till andra tangentkombinationer.
Och åtminstone med Parallels är det inga problem med att dra filer mellan Mac-miljön och Windows-miljön, eller att kopiera en text i Mac-miljön och sedan klistra in den direkt i Titlevision. Den som vill, kan i Parallels dölja Windows-skrivbordet, så att Titelvision ser ut att gå i Mac-miljön.
Fördelarna är många, inte minst att risken för virus är minimal, eftersom jag varken använder email eller nån webbläsare i Windows-miljön, så enda kontakten med internet via Windows är när Titlevision kollar sin licens vid uppstarten. Dessutom ligger Windows-portarna innanför OSX:s oerhört säkra system, så eventuella försök att nå Windows-miljön utifrån måste först knäcka Mac-systemet.

The best of both worlds!

mvh
Thomas

Thomas B

Antal indlæg : 1
Registration date : 30/09/10

Tilbage til toppen Go down

TitleVision och Mac Empty Titlevision på Mac

Indlæg af Sara H. 6/6/2011, 23:27

Hej,

Jeg er også meget interesseret i at høre både Titlevision og andre brugere, hvordan det ser ud med 'synkroniseringen' at T.V. til Mac.

Jeg bruger pt. WinCAPS via mit arbejde, men overvejer kraftigt at investere i T.V. Det er dog et must for mig, at programmet kan fungere problemfrit med min Mac.

Flere erfaringer modtages gerne.
Vh, Sara H.

Sara H.
Gæst


Tilbage til toppen Go down

TitleVision och Mac Empty Sv: TitleVision och Mac

Indlæg af Admin 9/9/2012, 14:46

One of our users gave us this info:

I'm using TitleVision on an iMac running Windows 7 in Boot Camp. Works great! You just have to do this simple setting in the Boot Camp Control Panel to make the F keys work right:

TitleVision och Mac Bootcamp

Some of the F keys on the Mac are otherwise used as special keys for adjusting the display brightness (F1, F2), sound volume (F10, F11, F12) and so on under Boot Camp (Windows XP or 7) too, and these are of course needed as standard function keys in Titlevision.
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 145
Registration date : 26/12/07

http://titlevision.niceboard.net

Tilbage til toppen Go down

TitleVision och Mac Empty Sv: TitleVision och Mac

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum